Mit nézel a Facebookon

Mit nézel a Facebookon


Ez itt a legfrissebb tudós kontentünk, csak annyit fűznénk hozzá, hogy: ugye nem akarod nem elolvasni?

 

A Facebook 10 éves születésnapjának alkalmából azt vizsgáltuk meg, pontosan mit is és mennyi ideig néznek a felhasználók a népszerű közösségi portál felületén. A magyarországi célcsoportra fókuszáló kutatásban szemmozgás-követéssel (eye-tracking) sikerült kinyernünk friss adatokat e kérdést illetően. A 2014 márciusában elkészült, hiánypótló feltérképezés a Brightly ügynökséghez köthető, eredményei korábban már bemutatásra kerültek az AllThingsFacebook’14 konferencián is. Most örömmel osztjuk meg veletek a részleteket és a vizsgálat eredményeit is.

Miért gondoltuk, hogy fontos lehet egy ilyen kutatás? Először is azért, mert úgy látjuk, saját piacunk megismeréséhez és annak optimálisabb eléréséhez elkerülhetetlen az, hogy fókuszáltan csak a magyar célközönséget vizsgáljuk meg közelebbről. Egyelőre azonban hiába kerestünk olyan adatokat, amik viselkedésükre, preferenciáikra vonatkozóan szolgáltattak volna információkat nekünk. Első pro érv: pipa!

Ezen felül, a kutatásunk megkezdése mellett szólt az is, hogy még nem találkoztunk olyan felméréssel, mely a prémium és egyéb hirdetési formák működésére is koncentrált volna, egy időben. Ez a két ok már elég erősnek bizonyult ahhoz, hogy az eye-tracking módszer segítségével megpiszkáljuk a felfedezetlen területeket. A hirdetési formákat a következő kontextusokban vizsgáltuk meg: a belépési felületen a közvetlenül bejelentkezés után megjelenő news feedben; a kedvelhető márkaoldalakon; valamint a kilépő képernyőn. Tettük mindezt azért, mert valljuk, hogy ha márkát akarunk építeni a Facebookon, akkor arra kell leginkább törekednünk, hogy képesek legyünk a felhasználók fejével gondolkodni. Ha úgy tetszik, a szemükkel látni.

Szóval már maga a téma is izgalmas volt, az eredmények pedig … hát, képzelhetitek! Megpróbáljuk minél lényegre törőbben megmutatni őket nektek, elég tanulságosak. Meg színesítve-Brightlysítva itt érhetőek el:

http://www.brightly.hu/labs/index_hu.html

Annyi biztos, hogy elképesztően gyors használatról tesznek tanúbizonyságot ezek az adatok. Ez az információ-feldolgozási hipertempó, a vizuális ingerek ilyen mértékű szűrése a modern ember időhiányának lenyomatai is lehetnek. Jelen kutatás adataiban is átlagosan maximum 5 másodperces időtartamokról beszélünk, egy tartalomra történő koncentrálás esetén. A jó reklámnak tehát mindezeket figyelembe véve kell képesnek lennie a jövőben a folyamatos megújulásra, hogy a meglepetés erejével képes legyen átlépni az egyre magasabbra kerülő felhasználói ingerküszöböket. Fel lehet kötni azt a bizonyost!

 

+ There are no comments

Add yours