Áttörés a cikiműfajban

Áttörés a cikiműfajban


Durván terjed a neten egy menstruációval kapcsolatos reklám. És ami még durvább: azért, mert JÓ!

A Hello Flo videójában a tiltott szavak listájáról is elhangzik szinte mind, még a „vaginá”-t is kimondja valaki, nem is akárki, hanem egy tizenéves kislány! Szenzáció, konfettimámor!

Végre egy „megjöttamenzeszem-elmentazeszem” témájú tartalom úgy terjed vírusként az interneten, hogy nem a cikizés apropóján nevetünk.

Ez ennyire érdekel minket?

És tényleg terjed, emberek rákattintanak, végig nézik. Sokan (épp 22 934 976-on áll a Youtube számlálója). Kérdés, hogy miért. Szerintünk egyrészt ügyes megoldás, hogy szinte gyerek tinikkel közelítették meg a témát, így máris elvetették annak a lehetőségét, hogy a vicceskedés erőltetett legyen, vagy túl-szexualizált jellegűbe csapjon át, esetleg ízléstelenül jöjjenek ki a poénok. A gyermekibb arcokkal sokkal elfogadhatóbbak a hisztis és kényes témák, megbocsátóbban állunk hozzá fogyasztóként, ügyfélként is. A sok ál- boldog, hülyének néző, minden csudaklassz típusú reklámfilm közül kilépve pedig a készítőknek lehetőségük nyílt arra, hogy észrevehetően kitűnjenek azzal, hogy egyszerűen csak nagyon emberien és őszintén fogták meg a témát. Nem pedig pirulva, kényelmetlenkedve. A Buzzfeed is beszámolt a reklám megjelenéséről, részletes script leírással, illetve a korábbi Camp Gyno című, hasonló alkotásról is. A kreálmányt aztán felkapták különböző híroldalak is – ugyanúgy itthon, ahogy külföldön-, ez is megtámogatta a terjedést. Azzal kapcsolatban azonban mindenhol feltűnően nagy egyetértés, és mosolyogva bólogatás volt, hogy valaki kendőzetlenül meri piacra vinni a tamponját. Plusz: humorérzékkel. Nem erőltetett, nem hátsó szándékkal finomkodó, hanem érthető, ismerős, okos humorérzékkel. Azért ez már eleve egy olyan dolog, amivel nagyot lehet hasítani. Szóval szerintünk ezek a tuti összetevők: karakteres gyerek (!) főszereplő, sitcom szerű humor, ismerősen aprólékos helyszín és díszlet, fordulatos történetmesélés, mindennapi szituációk, tehetséges színészek, hatalmas ki- és beszólások. Persze előfordulhat, hogy valakinek nincs türelme végigkövetni a viszonylag hosszú sztorit és sűrű angol szöveget. De a térdüket csapkodó emberek láttán garantáltan a kevésbé motiváltak is felfigyelnek az anyagra.

Szóval akkor…

Ha jó tampon/betét reklámot akarunk csinálni, akkor minél fiatalabb színészekkel tegyük azt, minél viccesebben? Szerencsére ez nem ilyen egyszerű. És azért a Camp Gyno népszerűsége sem tarthat örökké, egy rövidebb sorozat erejéig biztosan tartják magukat a tematikához, de a végtelenségig nem lovagolhatnak ezen a sikeren. Szóval egyszerűen csak az őszinte hozzáállás és a hitelesség dícséretes és követendő példa a fentiekben. És kiterjeszthető, tanulságai pedig levonhatóak az összes kényes témával ügyeskedő, remélhetőleg kevésbé bajoskodó reklámos tevékenységre vonatkozóan. Jó ilyen pozitív példákat találni. Ha tudtok még hasonlókról, küldjétek el nekünk!

+ There are no comments

Add yours